Wymagany JavaScript
Do poprawnego działania sklepu wymagana jest włączona obsługa JavaScript.

Kiszonki

Kiszonki

Kiszonki z warzyw to poddane fermentacji warzywa, takie jak kapusta, ogórki, marchew, kalafiory, cebula, fasolka szparagowa, papryka czy bakłażan. Produkty tego typu są źródłem kwasu mlekowego, czyli substancji, która oczyszcza organizm i wspiera jego system obronny, zapewniając lepszą ochronę przed chorobami. Kwas mlekowy, który zawierają zdrowe kiszonki wspomaga trawienie i wchłanianie produktów przemiany materii, reguluje florę bakteryjną w jelitach i zmniejsza poziom cholesterolu we krwi. Warto zatem sięgać po kiszonki warzywne zwłaszcza w trakcie diety odchudzającej, w sezonie chorobowym oraz jesienią, zimą i wczesną wiosną, kiedy dostęp do świeżych warzyw jest ograniczony.

sizer

Kapusta postna z grzybami 670g Krokus

15,30 zł

Kiszonki sklep – co zawierają kiszone warzywa?

Jeśli chodzi o zdrowe kiszonki sklep online Brokułek.pl może zaoferować swoim klientom bardzo szeroki wybór różnego typu warzyw kiszonych, bogatych w witaminy z grupy B, witaminę C, A, E i K. Substancje te znane są ze swoich właściwości prozdrowotnych – regulują metabolizm, usprawniają trawienie tłuszczów, białek i węglowodanów, a nawet wzmacniają włosy i paznokcie. Dzięki zawartości magnezu, wapnia, fosforu i potasu oddziałują korzystnie między innymi na układ mięśniowy i szkieletowy, a także na pracę układu nerwowego. Kiszonki warzywne mają w sobie spore ilości błonnika, który daje długotrwałe uczucie sytości, przekładające się na łatwiejsze utrzymanie prawidłowej wagi. Poza tym, błonnik pobudza pracę jelit i zapobiega problemom związanym z pracą układu trawiennego.

Zdrowe kiszonki dla osób na diecie

Kiszonki z warzyw są jeszcze bardziej niskokaloryczne niż świeże warzywa. Proces kiszenia sprawia bowiem, że zwiększa się ich zawartość wody, a zmniejsza zawartość cukru. Pod wpływem bakterii mlekowych cukier zawarty w warzywach przekształca się w kwas mlekowy, który stanowi doskonały konserwant. Dzięki temu kiszonki mogą być w pełni naturalne. Ponadto, dzięki wysokiej zawartości błonnika, zdrowe kiszonki usprawniają pracę jelit, zmniejszają apetyt, dają długotrwałe uczucie sytości i eliminują problemy trawienne. Z kolei bogactwo witamin i minerałów sprawia, że doskonale uzupełniają niedobory składników odżywczych na diecie redukcyjnej. 

Jak powstają i co zawierają kiszonki warzywne?

Zdrowe kiszonki można przygotować z warzyw bogatych w cukier oraz zawierających duże ilości wody. Od tych składników zależy bowiem tempo pierwszej fazy fermentacji. Kiszonki warzywne produkowane są ze świeżych, dojrzałych i zdrowych warzyw, które mogą zaoferować pełnię smaku i wartości odżywczych. Kiszenie polega na zalaniu warzyw solanką lub zasypaniu posiekanych warzyw solą – w przypadku kapusty. Do przetworów tego typu dodaje się także naturalne, aromatyczne przyprawy i zioła, takie jak cebula, czosnek, ziele angielskie, koper czy jagody jałowca. Ich zadaniem jest nadanie smaku i aromatu, a także zwiększenie właściwości prozdrowotnych produktu.

Dlaczego warto jeść kiszonki z warzyw?

Kiszonki warzywne zawierają bakterie probiotyczne, które niszczą lub osłabiają patogeny odpowiedzialne za rozwój chorób. Wzmacniają barierę ochronną organizmu i wspomagają go w walce z infekcjami. Produkty tego typu są także bogate w przeciwutleniacze, czyli witaminy A, E, C, które przeciwdziałają starzeniu się i zmniejszają ryzyko rozwoju nowotworów. Witaminy te są korzystne także dla wyglądu włosów, skóry i paznokci. Dzięki zawartości witaminy PP i B2, zdrowe kiszonki wspierają funkcjonowanie układu nerwowego, wspierają regenerację tkanek, pracę mózgu i syntezę hormonów. Ich regularne spożywanie jest istotne między innymi w profilaktyce i leczeniu anemii czy osteoporozy, ze względu na zwiększenie przyswajalności żelaza i wapnia. Kiszonki z warzyw obniżają poziom cholesterolu i regulują wchłanianie glukozy we krwi. Są także naturalnym źródłem probiotyków i prebiotyków, które regulują skład mikroflory przewodu pokarmowego.

Jak jeść kiszonki? Najlepiej na surowo, aby nie tracić żadnych właściwości prozdrowotnych tego produktu. Kiszonki stanowią doskonały dodatek do obiadu czy do kanapek.